Uygulama 10-15 dk.
Uygulayan Doktor
Hazırlık Yok
Uyarılar Yoğun Güneşe ve Sıcağa Korunma

Ciltte kırmızı görünüme neden olan durum damarsal yapı kaynaklıdır. Genel olarak kılcal damar çatlağına bağlı görülen durum farklı nedenlerle ortaya çıkmaktadır. Yapısal olarak bozulmuş damarların ilaçla da tedavi edilmesi söz konusu olsa da geçici olan bu iyileşme yerine lazerler ile kalıcı olarak tedavi sağlamak mümkündür.

Cilt kızarıklıkları genel olarak açık tenli ve ince yapılı deriye sahip kişilerde daha dikkat çekici olabilirken koyu tenli kişilerde bu durum çıplak gözle görülemeyip cilt analiz cihazları ile tespit edilebilir.

Oluşma nedenleri;

Cildi asit nitelikteki peelingler ya da mekanik olarak (kese, sert fırçalar, dermabrazyon, lazerle…) soyma, yoğun güneşe ya da soğuğa korunmadan maruz kalma, sıcak banyo, sık hamam sauna alışkanlığı, hormonal etkiler ve bazı ilaçlar kılcal damar çatlaklarına neden olabilir.

Cilt kızarıklığı sıcak soğuk değişiklikleri, heyecan gibi durumlarda çok daha belirginleşen, ileri boyutta olduğu durumlarda yanma hissi de bulunan, sosyal ortamda sorun da yaratabilen bir durumdur.

Lazerle tedavi;

Sorunun lokal ipliksi görünümde bir hat şeklinde olduğu kılcal damar çatlakları ile gül hastalığı olarak da bilinen akne rosacea olarak bilinen daha yaygın kızarıklık durumlarının her birinde farklı lazer tipleri ile kalıcı sonuçlar sağlanabilir. Lazer genellikle bariz görünen damarsal yapıyı tek seansta tedavi edebilirken, yaygın ve derinin farklı tabakalarını da ilgilendiren durumlarda ortalama 3-4 hafta aralıklarla seans planlaması gerektirir.