Göz Çevresi Tedavileri

Göz çevresi sorunları

İletişimde ilk temas bölgesi gözler olması nedeni ile göz çevresindeki sorunlar dikkat çekicidir. Bu bölgede yaşlanma ya da yapısal sorunlarına bağlı olarak en sık görülen değişiklikler;

• Göz kapağında düşme,
  • Göz altı torbaları,
  • Kırışıklıklar,
  • Göz altı morluklar ve/veya
  • Göz altı çukurlaşmalardır.

Gözaltı bölgesi derinin çok ince yapısı nedeniyle yorgunluk ve hastalık durumlarında da değişikliklerin ilk görüldüğü bölgelerdendir.

Tedavi planı temelde yatan soruna yönelik olmalıdır. Aksi halde tedavilerin istenmeyen yan etkilerinin de en çok görüldüğü bölgelerdendir. Uzun dönemde diğer deri bölgelerinden daha yavaş cevap alınsa da tümüyle iyileşmeye kadar varan başarılı sonuçlar elde edilebilmektedir. Aslında tüm tedavilerde olduğu gibi sorunların ortaya çıkmasını beklemek yerine düzenli bakım amaçlı tedaviler sorunların ortaya çıkmasına karşı koruyucu olabilir.

Göz Çevresi Tedavileri, Eskişehir

Göz çevresindeki sorunlar ve çözümleri

Üst göz kapağında düşmelerin tedavisi

Düşme genelde yaşa bağlı olarak kaş ile birlikte görülmektedir. Bu durumun oluşumunu yavaşlatmak için göz kenarındaki kısma hareketini azaltan botulinum toksini kullanılmaktadır. Ancak yapısal olarak deride zamanla görülen gevşeme için de mutlak deriye elastikiyet kazandıracak uygulamalarla destek gerekir. Bu bölgede kollajen üretimini uyarmayı amaçlayan iplerin çok inceleri kullanılabilmektedir. Ayrıca karbondioksit lazer ile derinin gevşemiş görünümünde toparlanma sağlanabilmektedir.

Torbalanmaların tedavisi

Torbalanmalar ileri boyutlara ulaştığında genellikle daha radikal bir seçenek olarak cerrahi ile tedavi edilmektedir. Ancak ileri derecede olmayan durumlarda özellikle torbalanma durumlarında bölgesel olarak yapılan enzimatik enjeksiyon uygulamaları ile birlikte fiber lazer de iyi sonuçlar sağlamaktadır. Bu uygulamalar şişliğin eritilmesine katkısı kadar deride toparlanmayı da desteklemektedir.

Kırışıklıkların tedavisi

Kırışıklıklar mimik kaynaklı olduğunda öncelikli uygulama botulinum toksini Derinin yapısında elastiket kaybının neden olduğu kırışmalarda cilt gençleştirmede kullanılan tüm yöntemler fayda sağlayacaktır.

Göz altı morlukları genelde dolaşım kaynaklı sorunlara bağlı görülmektedir. Bu amaca yönelik ilaçlar ile yapılan mezoterapi buradaki dolaşımı düzenleyerek morlukların azalmasında etkilidir. Derideki renk koyulaşmasını açmak için peeling işlemleri de tedavide destekleyicidir. Esas sorun olan dolaşım bozukluklarında damarsal yapıda iyileşme ile etkin bir tedavi olarak karboksiterapi de sıkça kullanılmaktadır.

Göz altı çukurlar için uygulama

Göz altı çukurları bazen morluklarla birliktedir ve gölge efekti veren çukurluk ile morluk olduğundan daha fazla görülür. Tek başına olduğunda da yine gölge görünümü morluk var hissi oluşturur. Renk değişikliği ve torbalanma olmayan, deri kalitesinde bozulma olmayan durumlarda sadece çukura bağlı ışık efektine bağlı koyuluk dolgu ile tamamen düzelebilir.

Torbalanma, çukurlaşma ve morluk durumları genelde iç içe geçmiş bir halde hepsi birlikte görüldüğünde tedavi daha zorlu geçmektedir. Başlangıçta damarsal yapıyı uyaran karboksiterapi ve beraberinde derinin desteklendiği mezoterapi ile başlayıp çukur alanlara yapılan dolguyu takiben iğneli radyofrekans ile desteklenen tedavi dizisi büyük çapta iyileşme sağlayabilir.

İşlem süreleri ve sonrası

• Lazer lipoliz lokal anestezi ile ortalama 30 dk. sürmekte ve sonrasında bir haftayı bulabilen ödem görülmektedir.
  • Göz kapağına yapılan v lift uygulaması da yaklaşık bu sürelerde yapılmakta işlem sonrası yine ödem ve geçici morluklar görülebilmektedir.
  • Karboksiterapi ortalama haftada bir altı seans olarak uygulanan, her seansın yaklaşık 15 dk sürmektedir.
  • Karbondioksit lazer ortalama 15-20 dk sürmekte, sonrasında da bazen bir haftalık geçici süreli ödem ve hafif kabuklanma yaşanabilmektedir.
  • Enzimatik tedaviler ortalama 10 dk süre alan aylık aralıklarla 2-3 seans önerilen tedavilerdir.
  • Lokal anestezi ile ortalama 15-20 dakika süren İğneli radyofrekansta kızarıklıklar ile bazen geçici morluklar görülebilmektedir.
  • Botoks 5-10 dakika süreli nadiren morluklar geçici morluk görülebilen bir uygulamadır.

Göz altı dolgusu kanül ile yapıldığında herhangi bir anesteziye gerek duymayacak kadar konforlu, sonuçları hemen görülebilen bir uygulamadır. Nadiren dolaşım sorunlu göz altlarında kısa süreli ödem görülebilmektedir.