Karboksiterapi

Deri altına enjeksiyon yoluyla tıbbi karbondioksit gazının enjekte edilmesi esasına dayanır. Dokuya enjekte edilen karbondioksit gazı öncelikle damarsal yapılarda yaptığı uyarı ile;

• Damarlarda genişleme
  • Bölgeden karbondioksiti taşıma için oksijen ile takas ederek oksijenlenmeyi artırma
  • Uzun dönemde yeni ve sağlıklı damar gelişimini uyarmak
  • Kollajen üretimini uyarıcı etkiler gösterir.

Bu özellikleri nedeniyle çok uzun yıllardır alt bacak bölgesi gibi geniş alanlar da dahil dolaşım bozukluklarının tedavisinde tercih edilmektedir. Bölge yapısına göre özellikle göz çevresi gibi hassas bölgelerde deri sıcaklığı seviyesine ısıtılarak yapılan gaz enjeksiyonları bu bölgede sıkça görülen gözaltı morlukları gibi sonuçlarla karşımıza çıkan dolaşım bozukluklarında kullanılmaktadır.

Selülit gibi dolaşım bozukluğunu ön planda olduğu durumlarda da sıkça kullanılmaktadır.

Karboksiterapi uygulama detayları

• Uygulama yapılacak bölgenin yapısal özelliklerine bağlı olarak Haftada bir ya da iki seans toplamda 6 ya da 12 seans olarak tedavi yapılır.
  • Tedavi süresi verilecek gazın total hacmine bağlı değişmektedir.
  • Nadiren görülen morluk dışında uygulama yapılan yerde gazın deri altı dokudan emilmesine kadar geçen sürede hafif şişlikler görülebilir.
Karboksiterapi, Eskişehir