Bölgesel Aşırı Terleme Tedavisi

Terleme bazı durumlar hariç doğal bir durumdur. Terlemenin tüm vücutta beklenenden yoğun olduğu durumlarda bazı hastalıkların incelenmesi gerekmektedir. Ancak özellikle koltuk altı gibi bazı bölgelerde ter bezlerinde olağan dışı terleme görülmektedir. Bu durum bazen sosyal hayatı etkileyebilecek seviyededir. Özellikle koyu renk kıyafetlerde aşırı bir koltuk altı terlemesi ciddi görsel rahatsızlıklara neden olur. Buz gibi bir havada dahi olan terleme normal bir durum değildir. Diğer yaygın bölgesel aşırı terleme alanları avuç içleri ve ayak tabanlarıdır.

Bölgesel Aşırı Terleme Tedavisi, Eskişehir

Bölgesel aşırı terlemede tedavi seçenekleri

Bölgesel aşırı terlemenin nedeni olan ter bezlerindeki aşırı aktiviteyi azaltmak için çeşitli tedaviler kullanılmaktadır. Ter bezlerinde kalıcı tahribat ya da terlemeyi uyaran sinirlerde cerrahi yollarla blok uygulanması, bölgesel elektrik akımı temelinde bazı cerrahi tedaviler kullanılmaktadır. Ter bezlerine giden uyarıyı geçici süre ile yavaşlatan botulinum toksin tedavisi ise en yaygın kullanılan, uygulaması basit ve etkin bir tedavidir.

Bölgesel aşırı terleme tedavisinde uygulama detayları

Aşırı terleme şikâyeti olan bölgeye yapılan basit bir test ile hangi alanların yoğun terlediği saptanarak efektif bir uygulama yapılabilir.

Terleme testi aşırı terleme bölgeyi iyice kurulandıktan sonra alan iyotlu test solüsyonu ile boyanmakta, tekrar kuruduktan sonra üzerine eklenen nişasta ile ile anında koyulaşma görünen terleme alanının sınırları belirlenebilir. Bu sayede bazen sıra dışı bölgelerde görülen terleme sorunları da tedavi edilebilir Aksi durumda doğru yere yapılmayan enjeksiyon ile tedavi etkili olmadı şeklinde yanlış bir yorum da ortaya çıkabilmektedir.

Tedavi edilecek alan sınırları belirlendikten sonra yüzeysel olarak yakın noktalar halinde enjeksiyon yapılır. Yaklaşık 5-7 gün sonra etkisi görülmeye başlar. En sık kullanılan koltukaltı bölgesine yapılan uygulama son derece konforlu iken, avuç içi ve ayak tabanı uygulamaları lokal anesteziye ihtiyaç duymaktadır.